Thursday 25 December 2014

26 Dis -

Banjir yang berlaku di seluruh Malaysia pada ketika ini menjadi topik hangat yang sangat mendapat tempat dihati masyarat . Antara negeri terjejas akibat banjir ialah , KELANTAN , TERENGGANU , PAHANG , PERLIS dan KEDAH . Banjir ini juga mengakibatkan terjejasnya jadual asal kemasukan ke  Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) . Semalam melalui media WEBMARA di www.mara.gov.my. mengeluarkan kenyataan akhbar menangguhkan pengajian dari tarikh asal 4-5 hari bulan Januari sehingga kesemuanya pulih seperti sedia kata yang akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.

Berikutan bencana tersebut , Sangat diharapkan agar semua pihak termasuk Kerajaan atau badan bukan Kerajaan (NGO) untuk sama-sama turun padang menghulurkan bantuan kepada mangsa terjejas banjir .

Banjir terut mengakibatkan beberapa buah MRSM turut mengalami nasib yang sama . Berikut adalah gambar MRSM yang terlibat dengan musibah bencana Banjir yang telah menjadi "VIRAL"
dimedia Sosial

Pusat Kecemerlangan Pelajar (PUSKEP) Lenggong

Gambar -gambar dan info-info banjir MRSM ini dikongsikan melalui laman sosial facebook oleh pengguna-pengguna facebook MRSM Semalaysia melalui hastag #infobanjir #infobanjirMRSM dan turut dikongsi melalui laman group di facebook "MJSCIAN"


MRSM KUALA KRAI


- MEDIA BWP MRSM KUBANG PASU

Tagged:

0 comments:

Post a Comment